Asiakaspalvelu pelaa varmasti ainakin yhdessä paikassa – apteekissa. Sitä mieltä on suurin osa suomalaisista.

Apteekkien toiminnasta ei löydy juuri valittamista. Kun lähtökohtana on viimeisin apteekkikäynti, suomalaiset ovat siihen erittäin tai melko tyytyväisiä.

Taloustutkimus Oy:n toteutti Suomalaisten apteekkiasiointi 2014 -tutkimuksen. Sen mukaan suomalaiset pitävät apteekkeja luotettavina ja asiantuntevina yrityksinä.

Erityisesti apteekkien palvelualttius ja ammattitaito pitävät tyytyväisyyttä yllä. Iäkkäät asiakkaat ovat muita tyytyväisempiä. He myös asioivat apteekeissa muita useammin. 

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Tökkiikö apteekissa sitten mikään? Hidas palvelu tai jonotus mainittiin, mutta peräti 43 prosenttia vastaajista ei osannut mainita yhtään tyytymättömyyttä aiheuttavaa tekijää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tutkimuksesta ilmeni myös, että suomalaiset haluavat yhä ostaa  resepti- ja itsehoitolääkkeensä suurimmalta osin apteekista. Ruokakaupasta itsehoitolääkkeitä haluaisi ostaa vain reilu kolmannes suomalaisista.

.

Erittäin tyytyväinen. Lääkeet ei-reseptilläkin tuodaan 4 e  maksua vastaan kotiin jo samana päivänä. Hoidetaan reseptien uusintakin. Lisäksi on drive- in palveluluukku jossa taksiin tai yleensä autoon palvellaan ettei edes autosta tarvi nousta.

Juuli

.

Myös minä olen ollut erittäin tyytyväinen apteekin palveluun. Ovat tilanneet sellaiset lääkket, joita ei ole ollut ja ilmoittaneet, kun ovat olleet noudettavina. Palvelu on ollut hyvää, ystävällistä ja asiallista. Bonuksena vielä mahdollisuus lääkkeiden mahdollisten yhteisvaikutusten tarkistamiseen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla