Jos näppäilee verkkopankissa vahingossa väärän tilinumeron ja rahat menevät väärälle tilille, miten pitää toimia, jotta saa rahat takaisin? Entä mitä tapahtuu, jos rahojen joutuminen väärälle tilille johtuukin pankin virheestä?Kiireessä sattuu

Asiakkaan kannattaa heti olla yhtey-dessä omaan pankkiinsa. Pankki voi maksajan pyynnöstä peruuttaa maksujen välityksessä olevan maksun, mutta pääsääntöisesti vain ennen kuin varat ovat maksunsaajan tilillä.

Jos maksu ohjautuu maksajan virheen vuoksi väärälle saajalle eikä sitä voida enää peruuttaa,  maksunsaajan pankki neuvottelee maksunsaajan kanssa rahojen palauttamisesta. Jos maksunsaaja kieltäytyy palauttamasta niitä, voi hänen pankkinsa antaa hänen yhteystietonsa maksajan pankille, joka voi antaa ne edelleen maksajalle. Maksaja voi itse periä rahansa väärältä maksunsaajalta.

Jos taas kyseessä on pankin kirjoitus- tai laskuvirhe tms, pankki voi korjata oman virheensä, vaikka maksu olisi jo kirjattu maksunsaajan tilille. Pankki tekee korjauksen mahdollisimman pian ja ilmoittaa virheestä ja korjauksesta viipymättä tilinomistajalle. Virhettä ei saa kuitenkaan ilman asiakkaan suostumusta korjata niin, että korjaus aiheuttaa tilinylityksen.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla

On myös nordeassa sama juttu ihan sama mikä nimi kunhan vain jotain kirjoittaa.. nimi vain sitä varten jotta itte tierät kelle oot maksanu. Hankala ruveta opettelemaan tilinumerot ulkoa..;)

Kun nettiä käyttää maksaessaan, se ei hyväksy muuta kuin täydellisesti kaikki tiedot oikein.
Minusta on turhaa väittää, että tekisi virheitä tai hyväksyisi vajaatietoista suoritusta.
On jo vuosien kokemus käytöstä.
Minulle ainakin.. A I N A ..huomauttaa virheestä, eikä hyväksy, siis se summa ja tiedot ei lähde eteenpäin, ennekuin tiedot korjaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla