Toimittiko ulkomainen verkkokauppa sutta? Jäitkö lennon peruunnuttua pulaan? Tee valitus, neuvoo Euroopan kuluttajakeskus ECC, joka lupaa auttaa asiassa.

Vuonna 2013 suomalaiset 16–74-vuotiaat tekivät verkko-ostoksia seitsemän miljardin euron arvosta, ilmenee Tilastokeskuksen tiedoista. Iso osa ostoista liittyi matkailuun.

Suomalaisten verkosta ostamat vaatteet, urheiluvälineet, lelu- ja pelit tulevat jo suurimmaksi osaksi ulkomaisista nettikaupoista, osoitti TNS Gallupin tutkimus alkuvuonna.

Aina kaupat eivät suju täysin ongelmitta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Euroopan kuluttajakeskus, ECC kannustaa tekemään pulmatilanteissa valituksen kirjallisesti myyjäyritykselle ja ottamaan yhteyttä luottokorttiostoksissa myös luottokortin myöntäneeseen yhtiöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ECC:n Suomen toimipiste Helsingissä auttaa valituksen tekemisessä, kun myyjä on toisessa EU-maassa tai Norjassa tai Islannissa.

Neuvoja saa myös muissa ulkomailta tilaamista, ostosten maksamista ja niiden tarkastamista koskevissa asioissa.

Jos kaupankäynti muuttuukin riitelyksi, ECC tarjoaa sovitteluapua.

Euroopan kuluttajakeskuksen palveluja voi hyödyntää verkkosivuilta, puhelimitse tai paikan päältä toimistosta.

Lähde: www.ecc.fi

Sisältö jatkuu mainoksen alla