Pitäisiköhän minun mennä erikoislääkärille, kun olen menettänyt kauniit hiukseni? Sairastin rintasyövän taannoin. Viimeisistä sytostaattihoidoista on jo vuosi, mutta hiukset eivät ole kasvaneet takaisin. Päälakeni on osittain kalju ja hiukset harvoja haituvia. Hiuspohjan iho näppylöi ja kutiaakin hieman. Muilla kohtalotovereillani on jo vankka tukka kasvamassa.Kesäkalju 68 v.

Sytostaatit aiheuttavat hiustenlähtöä, se on selvä. Mutta syy sille, etteivät hiukset ole lähteneet uuteen kasvuun, voi olla ainakin osittain tuo hiuspohjan näppylöinti. Sytostaattihoidon vaikutuksen pitäisi väistyä, joten se tuskin enää käy selitykseksi.
Olipa näin tai ei, hiuspohja kaipaa asianmukaista hoitoa. Siinä kuulostaisi olevan karvatupen tulehdusta, follikuliittia. Perimmäinen syy hiustenlähdölle voi silti olla naistyyppinen kaljuuntuminen. Tähän on olemassa lääkehoito, joten ihotautilääkärin luo kannattaa lähteä.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla