Syön kolesterolilääkettä sekä Thyroxinia, ja minulla on kovat kivut. Mitä tämä on?

Minulla on monta vuotta ollut kipuja ja särkyä selässä, lonkissa, jaloissa, käsissä. Kipu vaihtelee paikasta toiseen. Jos ei särje jalkoja, niin sitten selkää tai käsiä. Kulumia on todettu vähän joka paikassa. Syön kolesterolilääkettä ja Thyroxinia. Mikä minulla on?
Nimimerkki Maalaismummo 64 v

Kuulen heti monen lukijan kommentin: ”Jätä kolesterolilääke heti pois. Minä tein niin ja kivut lähtivät.” Ehkä olet jo lääketauon pitänyt testimielessä. Olipa niin tai näin, kyllä tuo taitaa sitä kulumaa, yleistä nivelrikkoa, olla.

Kun nivel kuluu, se vaikuttaa kipeyt­tävästi kaikkiin nivelen ympäristön kudoksiin: nivelkapseliin, nivelsiteisiin, jänteisiin – tulehduskipua. Kivulla­ on taipumus ruokkia itseään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kipeä polvi­ tyrehdyttää liikkumista, mikä ­lisää yleistä kankeutta ja kivuliaisuutta. ­Nivelrikossa kivun hoito on tärkeää, mutta vielä tärkeämpää on liike- ja liikuntahoito. Fysioterapeutit tulevat tässä avuksi. Hyvä liike- ja liikunta­hoidon ohjelma kannattaa laatia ­jokaiselle. Eikä vain laatia, vaan sitä pitää myös sitkeästi toteuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tinde

Samaa kipuilua oli minullakin. Siirtyi paikasta paikkaan. Kulumat ei koskaan tuota tee, silloin on osteoporoosia. Joskin sitä on menopaussin jälkeen enemmän tai vähemmän naisilla. Jos kaikki kipusi ovat kuluma kipuja, tilanne ei ole normaali. Minun vaivoistani tuli painajainen ja vihdoin tuli lääkäri eteen ja totesi että oisko aika kokeilla ilman lääkettä ja katsoa jatkuuko kipu. Se loppui kahden viikon sisällä samoin iho polte. Vaihdoin toiseen kolesterolilääkkeeseen ja nyt olen kivuton. Vaihtoehtoja löytyy. Kokeile vaihtoa koska vaihtoehtoja on.

 Maalaismummo, 

Sairautesi voi olla muutakin kun statiinin sivuvaikutus tai Thyroxiiniin liittyva. Ei valttamatta kulumaa tai nivelrikkoa. Luehan taman linkin alla muitakin mahdollisuuksia joita laakarit eivat helpolla tunnista.

 http://www.cnn.com/2014/08/26/health/diseases-doctors-get-wrong/index.html?hpt=hp_bn13

 Taman jalkeen katso seuraavaa….sivut 13 ja 21.

http://www.health.com/health/gallery/0,,20723100,00.html?xid=CNN-diseases-0814

 Juuri julkaistu Antti Heikkilan blogi kilpirauhashoidosta osuu nappiin. Katso tasta:

http://www.anttiheikkila.com/blogi/kilpirauhasongelmasta/

 Risto Laitila on aivan oikessa…… Kuulen heti monen lukijan kommentin: ”Jätä kolesterolilääke heti pois. Minä tein niin ja kivut lähtivät.” Ehkä olet jo lääketauon pitänyt testimielessä.

 

Niin, oletko tehnyt taman testin? Statiinin sivuvaikutuksista karsii noin kolmannes kayttajista. Monet eivat vaan osaa tunnistaa sita. Statiinesta ei ole potilaalle mitaan hyotya paitsi kasvattaa laakefirman kassavirtaa. Sivuvaikutusten hoito sen kun lisaa sita kassavirtaa.

Olen Risto Laitilan kanssa eri mielta etta on kulumaa – nivelrikkoa. Voi kylla olla mutta jos se liikkuu paikasta toiseen niin mielestani se liittyy hermoihin. Kolesteroli on tarkea aine hermohoitoon ja solujen valiseen kommunikointiin. Jos sita lasketaan niin hermosto karsii. Tasta on tutkimukset menneillaan etenkin aivosolujen kommunikoinnissa. Statiinit poistavat kolesterolia ja sen seurauksena on hermoston tauteja. Toiseksi yleisin statiinin sivuvaikutus on muistin menetys joka liittyy hermostoon. Kun lopetat statiinin niin odota viikosta neljaan niin huomaat muutoksen….jos statiini on se probleema. Jos et huomaa mitaan muutosta niin syy on muualla. 

Kahden tai useamman laakkeen kaytto yhtaikaa estaa laakkeen vaikutuksen tunnistamisen. Suosittelen etta otat yksi laake kerrallaan. Katso mita Heikkila suosittelee annostuksesta. Kuka tietaa miten Thyroxiini ja statiini vaikuttavat toisiinsa? Ei kukaan, ja sita paitsi me kaikki reagoimme eri tavalla.

 Toivottavasti tasta on ollut sinulle apua?

 MaaJussi 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla