Olen 63-vuotias nainen. Söin vuoden ajan punariisiä, ja kolesteroliarvoni oli 5.3. Lopetin sen hiustenlähdön takia. Punariisiä syytettiin tästä. Varsinaisista kolesterolilääkkeistä tulen huonovointiseksi. Jatkanko siis punariisillä?Setu

Punariisi tuskin karkottaa hiuksia, sen puolesta voisit varmaan jatkaakin. Eri asia on, onko kolesterolin alentamisesta sinulle hyötyä.

Vastaapa kysymyksiin: Onko sinulla diabetes? Tupakoitko? Onko yläverenpaineesi korkea? Onko HDL-kolesteroli matala? Onko isälläsi tai äidilläsi ollut sydäninfarkti? Mitä useampi kyllä-vastaus, sitä tärkeämpi on tavoitella matalaa kolesteroliarvoa.

Jos vastaat kaikkiin ei, älä kolesterolistasi murehdi. Jos taas vastaat kaikkiin kyllä, niin voisi varmistaa, että sivu­vaikutukset todella johtuvat lääkkeistä. Tämä selviää lääkkeitä vaihdellen ja taukoja pitäen lääkärin ohjeiden mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla