Noin 15 prosenttia suomalaista on hyvin tyytymättömiä pankkipalveluihin.

Toisaalta erittäin tyytyväisiä pankkipalveluihin on noin 40 prosenttia suomalaisista. Tyytyväisten määrä on laskenut viime vuodesta, ja suunta on ollut alaspäin jo useamman vuoden ajan. Nykyinen taso on alhaisin 11:een vuoteen.

Henkilökohtainen palvelu luo tyytyväisyyttä

Tyytyväisimpiä ovat asiakkaat, jotka ovat olleet viimeisen vuoden aikana yhteydessä omaan pankkiinsa. Pankkien erikoisasiakkaat, kuten esimerkiksi Nordealla avainasiakkaat ja Aktialla premium-asiakkaat, ovat selvästi tyytyväisempiä pankkipalveluihin kuin tavalliset asiakkaat. Toisin sanoen henkilökohtainen palvelu on tyytyväisyyttä lisäävä tekijä.

Toinen hyvää mieltä luova tekijä on paikallisuus. Epsi-Rating Finlandin tekemän tutkimuksen mukaan kärjessä ovat Handelsbanken ja POP, jotka tekevät etupäässä paikallisia rahoituspäätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kaikkien tyytymättömimpiä olivat Danske Bankin asiakkaat. Listan alapäässä ovat myös OP Pohjola ja Aktia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lisätietoja tutkimuksesta www.epsi-finland.org

Sisältö jatkuu mainoksen alla