Moni syö hivenaineita pillereinä. Onko kellonajalla väliä, mihin aikaan vitamiininsa purkista popsii?

Ei ole ihan sama, mihin aikaan vitamiininsa napsii. Tosin tottumus ja yhdistäminen johonkin tiettyyn kellonaikaan voivat auttaa muistamaan paremmin tärkeiden hivenaineiden saannin.

Jos napsit vitamiinisi ja kivennäisaineesi purkista, ota tabletti mieluiten ruokailun yhteydessä, ei tyhjään vatsaan. Vitamiinit ja kivennäisaineet olisi kuitenkin hyvä saada ruoasta, jolloin yliannostuksen vaaraa ei ole.

Ota mieluummin yksi monivitamiinipilleri päivässä kuin lukuisia nappeja eri lisäravinnepurkeista. Opettele myös nauttimaan lisäravinteesi aina samaan kellonaikaan, jotta siitä tulee tapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistathan, että ravitsemussuositukset kehottavat ottamaan vain D-vitamiinia purkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Rasvaliukoset D-, A-, K-, ja E-vitamiinit suositellaan otettavaksi aamulla tai viimeistään aamupäivällä, jos niistä haluaa kaiken hyödyn irti eikä esimerkiksi lääkitys estä sitä. Nämä vitamiinit varastoituvat siis kehoon, toisin kuin vesiliukuoiset C- ja B-ryhmän vitamiinit.

Vitamiinit voivat heikentää joidenkin lääkkeiden vaikutusta. Siksi niiden käytöstä kannattaa aina keskustella esimerkiksi apteekissa.

Jäi kyllä epäselväksi, miksi D-, A-, K-, ja E-vitamiineista saa paremmin kaiken hyödyn irti, jos ne ottaa viimeistään aamupäivällä.

 

11.oo ottava

kaikki pillerit jos ei ole määräaikaa, pitäisi ottaa noin 9-12.00 välissä. Ei ihan aamulla jotta vatsa ehtii olemaan levossa. Mutta viimeistään klo 12.oo jotta pillerit ehtivät aivan varmaan sulaa päivän aikana. Muista myös juoda kahdesti iltapäivällä lasillinen puhdasta vettä, mieluummin huoneenlämpöistä, varsinkin jos otat vitamiineja purkista

Sisältö jatkuu mainoksen alla