Yksinkertaisetkin liikkeet parantavat tasapainoa ja kasvattavat lihasvoimaa. Tee kolmiosaisen jumppasarjan liikkeet Pirkko Mannolan kanssa. 

Kyykystä varpaille

Ota lantionlevyinen haara-asento, laskeudu kyykkyyn ja laita kädet polvien päälle. Nouse tästä asennosta varpaillesi ja nosta kädet ylös.

Jatka käsien liikettä tekemällä takakautta iso ympyrä. Pidä koko ajan pakarat ja keskivartalo tiukkana pakettina.

Hyöty

Tämä liikeyhdistelmä kuormittaa reisi- ja selkälihaksia. Käsien kiertoliike notkeuttaa hartioita ja ylävartaloa.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Lisäksi tasapaino kehittyy. Jos jaksat tehdä minuutin pari tätä liikettä vatsa ”korsetissa”, keskivartalosi syvätkin lihakset saavat harjoitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Käy katsomassa jumppasarjan ensimmäinen osa.

Jumppaohje Eija Holmala

Varmaan mainiot liikkeet heille, joiden polvet eivät ole kipeät (kuluneet). Minä joudun välttämään kaikkia kyykkyjä liikkuessani, jottei tarvitsisi harrastaa irvihampain. Käytän kuntosalilaitteita, joilla voi istua. Tai uin ja teen lattialiikkeitä, jotka eivät rasita polvia. Enpä voi moneen hyppyjumppa-ryhmäliikuntaan osallistua, harmi kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla