Hiit on sykettä nostattavaa puolituntinen, jossa annat kaikkesi. Aina sekään ei riitä.

Mikä?

Hiit-nimi tulee sanoista High intensity training, eli vapaasti suomennettuna, treeniä kovalla sykkeellä.

Harjoitus ei ole pitkä, lämmittelyiden jälkeen puolisen tuntia, ja sekin silputaan pieniin osiin. Yksi harjoite kestää 20–40 sekuntia, jota seuraa aina 10–20 sekunnin palautus.

Harjoite voi olla melkeinpä mitä vaan; lihaskuntoliikkeitä, isoja hyppyjä, karhunkävelyä, kahvakuulaliikkeitä, vain mielikuvitus on rajana.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Juuri liikkeiden monipuolisuuden ja treenin lyhytkestoisuuden takia tunnista on tullut nopeassa ajassa todellinen hitti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Miltä tuntui?

Turha sitä on kaunistella: Hiit-jumppa tuntuu, ja tuntuu vielä pitkään jälkeenpäinkin. Se on myös tarkoitus, sillä sykkeen nopeat nousut ja laskut rasittavat elimistöä ihan tutkitustikin aika pitkään treenin jälkeen.

20–40 sekunnin työosuudet kuulostavat lyhyiltä, mutta toistot ja liikkeiden kokonaisvaltaisuus saavat viimeiset työjaksot tuntumaan todella raskailta.

Silti, vaikka tunti on raskas, se hurahtaa nopeasti ohi. Työpisteeltä toiselle laukatessa ei ehdi kelloa vilkuilla – eikä sitä hien valuessa silmiin toisaalta edes näkisi!

Kenelle?

Peruskuntoisille, joilla ei ole liiemmin liikuntarajoitteita. Jos polvea tai selkää vihloo, pyydä ohjaajaa näyttämään korvaavia liikkeitä.

Tunnilla ei ole pakko pomppia tai kyykätä, vaan vaihtoehtoisia liikkeitä löytyy.

Tunnin tehokkuus: 5/5

Tunnelma: 4/5

Muunneltavuus eri kuntoisille: 3/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla