Sijoita sydämeesi! Se kannattaa aina – silloinkin kun sattuu olemaan sydänsairasta sukua. Näin elät, syöt ja liikut sydämesi parhaaksi. Annamme  terveellisen ruoan ja liikunnan tietopaketin. Voit myös testata, ovatko elintapasi kohdallaan ja miten voisit niitä korjata.

Lue lisää lehdestä 12

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kertokaas miten huolehditte sydämestänne ja vaivaako verenpaine? Onko rytmihäiriöt ja tykytykset teille miten tuttuja? Itsellä on taipumus rytmihäiriöihin jotka tuntuvat kuin lyönti jäisi väliin ja sitten epätasaista tahtia tykyttelee. Käytän tarvittaessa betasalpaajaa, olen käyttänyt jo yli 20 vuotta. Jos tulee ahdistavaa stressiä, uupumusta tai pahaa mieltä niin silloin tulee rytmihäiriöitä eli ne ovat tunnepohjaisia, varsinaista sydänvikaa ei ole.

Liikunta vahvistaa sydäntä, koen liikunnan hyvin tarpeelliseksi stressin torjuntaan ja hallintaan.  Olen huomannut myös että parempi syödä niin ettei ihan täyteen mahaa vedä, liian täysi olo tuo tukalaa tunnetta ja tuntuu rasittavana myös sydämelle.

Verenpaine minulla on aina ollut matala, helteet pudottavat yläpainetta entisestään ja tulee heikotuksen tunnetta ja huimausta. Siihen kahvi tekee hyvää ja illalla vaikka pieni konjakki.

Vierailija

Jotain on pielessä, jos täällä vaaditaan, vaaditaan ja vaaditaan?

Jokainen on omasta elämästään vastuussa, ei sanomat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla