Raportointi, loisteputkilamput ja salasanat ärsyttävät sairaanhoitajia. Jututimme muutamaa hoitajaa ja koostimme listan ärsytyksen aiheista.

Kun puhutaan hoitoalasta, puhutaan usein kiireestä, pienistä palkoista, kuormituksesta ja työvoimapulasta.

Sairaanhoitajaliitto haluaa seuraavaan hallitusohjelmaan selkeitä muutoksia laadukkaan hoidon takaamiseksi.

Kysyimme muutamalla pääkaupunkiseudulla julkisessa terveydenhuollossa työskentelevältä sairaanhoitajalta, mikä työssä oikeasti tympii. Tällaisia vastauksia saimme:

14 x hoitaja, mikä tympii työssä?

  1. Monta työntäyteistä päivää takana, eikä saa nukuttua öisin.
  2. Huoneet ja käytävät täynnä potilaita, mutta lisää potilaita pitäisi saada   mahtumaan.
  3. Hiljainen raportointi otettu käyttöön, mutta tietokoneet varattuja eikä aikaa lukea hoitokertomuksia.
  4. Ruoka- tai kahvitaukoa ei ehdi kunnolla pitämään, puhumattakaan mukavasta rupattelusta työtovereiden kanssa.
  5. Positiivisen palautteen antaminen työkavereille unohtuu.
  6. Ehtii hoitamaan vain potilaan kiireelliset asiat, ei aikaa kuunteluun ja tukemiseen.
  7. Palkkapäivään liian pitkä aika.
  8. Onko muutakin elämää kuin työ?
  9. Miksi tehdä arvokasta työtä, mitä ei yhteiskunnassa arvosteta?
  10. Jos potilaan paras jää toteutumatta.
  11. Järjestyksen puute.
  12. Hoitajien tapa selata kännyköitään hoitohuoneessa.
  13. Loisteputkilamppujen valaistus hoitohuoneissa.
  14. Tarpeeton meteli.

Juttua varten jututettiin 5 iältään 30–57-vuotiasta, perusterveydenhuollossa työskentelevää sairaanhoitajaa, naista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mikä sinua ottaa päästä työpaikalla? Kerro ja keskustele aiheesta alla olevassa kommentointikentässä.

juuli

 Lisään vielä.. enhän minä ole hoituri joka työstään valittaa. Höhöhöhöh.

Minä olen asiakas joka on suivaantunut.  Huolimattomuudesta. Aiheesta jopa.

Juuli

 

No voi h*lkkari Höhöhhö ! Eiköhän tuo jo ole selväksi tullut.

Vierailija
juuli

 Lisään vielä.. enhän minä ole hoituri joka työstään valittaa. Höhöhöhöh.

Minä olen asiakas joka on suivaantunut.  Huolimattomuudesta. Aiheesta jopa.

Juuli

 

No voi h*lkkari Höhöhhö ! Eiköhän tuo jo ole selväksi tullut.

Hyvä. Loppu

Juuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla