Helli aivojasi ja muistiasi jokaisella ruokailukerralla. Valitse lautaselle herkullisia ruokia, joissa on runsaasti kuituja, pehmeitä rasvoja ja flavonoideja.

  1. Aamiaisella suosi hitaita hiilihydraatteja. Unohda vaalea leipä ja pulla. Lusikoi kulhoon täysjyvämysliä ja pähkinöitä sekä proteiinipitoista luonnonjogurttia. Hiilihydraatit takaavat, ettei nälkä yllätä ennen lounasta.
  2. Lounaaksi kannattaa valita proteiinia, joka ruokkii aivoja ja pitää sokeritasapainon tasaisena pitkälle iltapäivään. Valitse kalaa, vähärasvaista lihaa, palkokasveja, linssejä tai tofua. Lohikeitto ja ruisleipä ovat oivallinen valinta.
  3. Kahvin kanssa voi nauttia pienen herkun. Tummassa 70 % suklaassa ja mustikoissa on runsaasti flavonoideja. Suklaa-spelttibrownissa on tumman suklaan lisäksi kourallinen pähkinöitä ja mustikoita. Leikkaa pieni pala, se riittää tainnuttamaan makean himon.
  4. Päivälliseksi syö runsaasti kivennäisaineita ja pehmeitä rasvoja. Täysjyväriisi ja kasvikset takaavat kivennäisaineiden saannin. Täyteläinen avokado voitelee ajatuksesi luistaviksi.

    + Juo tarpeeksi vettä. Riittävä nesteytys pitää ajatukset kirkkaina. Hauduta silloin tällöin pannullinen vihreää teetä, kupillisesta saa myös flavonoideja.

Aivoruokaa x 4 reseptiä