Luomuruokaa ja muita luomutuotteita käyttävät eniten yli 55-vuotiaat. Jopa 26 prosenttia käyttää luomutuotteita säännöllisesti tai melko usein.

Luomutuotteiden suosio on viime vuosien aikana kasvanut kaikenikäisten suomalaisten keskuudessa. Luomun suurimmaksi käyttäjäryhmäksi on tähän mennessä mielletty kolmenkympin kieppeillä olevat kaupunkilaisperheet.

Verkkokyselyn mukaan nyt suurin käyttäjäryhmä on yli 55-vuotiaat. He ovat Suomessa merkittävä kuluttajaryhmä, sillä heitä on yhteensä yli kaksi miljoonaa.
 
– Yli 55-vuotiaiden osuuden kasvu tuli pienenä yllätyksenä. Toisaalta tällä ikäryhmällä on aikaa ja halua huolehtia itsestään ja hyvinvoinnistaan, ja sen tueksi valitaan yhä useammin luomutuotteita, pohtii maajohtaja Markku Janhunen Urtekramilta.

Luomumerkkejä ei tunneta

Jopa hieman yli puolet vastaajista ei tunnista mitään heille esitettyjä luomumerkkejä. Tunnetuimpien merkkien kärjessä ovat Dr. Hauschka, Weleda, Sante ja Urtekram.
 
Tutkimus toteutettiin verkkokyselynä marraskuussa 2013. Siihen vastasi 1008 suomalaista, jotka olivat iältään 18–74-vuotiaita. Tutkimuksen toteutti YouGov Finland ja tilasi Urtekram.
 
Lähde: Viestintätoimisto Deski

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla