Banaani ja voileipä. Siinä ovat varmat unenedistäjät, etlehti.fi:n yhteisö julistaa.

ET-lehti kysyi herkuista ja arkipaloista, jotka ovat olleet avuksi lukijoiden uniongelmissa. Kokosimme niistä paketin, josta saa vinkkejä unettoman ruokalistalle.

”Pieni hiilaripitoinen syötävä, esimerkiksi pieni voileipä ja kupillinen lämmintä maitokaakaota on suosikkini, jos tuntuu ettei uni meinaa tulla. Kahvia tai tavallista teetä en voi ottaa myöhäisillasta, sillä ne virkistävät ja tuovat ylikierroksilla olevan olon.”

”Minä juon kahvia paljon ja nukun hyvin.”

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

”Kylmää maitoa, muutama keksi ja puolisen tuntia, niin olen täydessä unessa.”

Sisältö jatkuu mainoksen alla

”Banaani ja suklaa unettavat minua.”

Katso unettavan ruoan resepti: Banaanileivät ja mantelikerma

”Kun vatsa täynnä lämmintä puuroa, niin kyllä nukuttaa hyvin.”

”Vanha sanonta "nälkäistä ei nukuta" pitää kyllä paikkansa. Voileipä ennen nukkumaan menoa on hyvä unen tuoja, sillä hiilarit ovat tässä uniasiassa hyväksi.”

”Pieni iltapalani tuntia ennen nukkumaan menoa on banaani tai desin verran maustamatonta jogurttia, jossa on seesamin siemeniä.”

"Tuntuu tosi oudolta"

Kaikki eivät lämpene idealle, että ruoasta voisi olla helpostusta uniongelmiin:

”Hyvin olen nukkunut, elleivät huolet paina. Tuntuu tosi oudolta, jos pitäisi juuri ennen nukkumaan menoa jotain tankata, että jaksaa nukkua. Huh huh!”

Suosittelemme: Älä syö näitä ruokia illalla, jos haluat hyvät unet

Lue lisää

Kommentit on kerätty artikkelista 5 ruokaa, jotka auttavat sinua nukkumaan.

Käy lukemassa juttu, kaikki lukijoiden vinkit ja kerro oma suosikkisi täällä.

Apua unettomuuteen – kattava artikkelipankki

Eikö uni tule? Ei monelle muullekaan.
Asiantuntijatietoja, vinkkejä ja uutisia unettomuudesta löydät tästä teemasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla