Hyvää huomenta! Jotkut aamut ovat parempia kuin toiset, mutta keräsimme ohjeita, joilla päiväsi käynnistyy miellyttävämmin.

  1. Herää rauhassa ja aikaisin – se motivoi enemmän kuin pakkomakaaminen, jos unta ei riitäkään. Älä torku aamulla.
  2. Nouse ylös sängystä ja siirry vaikka toiseen huoneeseen, jos se on mahdollista. Peiton alle ei kannata jäädä nyhväämään.
  3. Syö hyvä aamupala. Olet varmaan kuullut tämän ennenkin, mutta kannattaa sisällyttää proteiinia aamiaiseen. Illalla kannattaa välttää liiallista juomista ja syömistä, sillä se saattaa vaikuttaa vielä aamulla turvotuksena.
  4. Juo vettä. Mieluusti lasi tai kaksi. Kahvia tai teetä kannattaa välttää, mutta jos ne kuuluvat aamurutiineihisi, yritä odottaa tunti heräämisestä. Tutkimukset todistavat, että kofeiini piristää eniten, kun se nautitaan vasta pari tuntia heräämisen jälkeen.
  5. Anna itsellesi aikaa valita päivän vaatteet,  joissa viihdyt parhaiten, ellet ole tehnyt sitä jo illalla.
  6. Ota kuuma suihkua ja tee aamurutiinisi nauttien, tuntien itsesi kauniiksi.
  7. Venyttele. Ja mene vaikka kävelylle. Aamulla on tärkeää liikkua, jotta verenkierto käynnistyy reippaasti. Etenkin luonnossa liikkuminen tekee hyvää mielellesi ja kehollesi.
  8. Kuuntele radiota tai musiikkia, josta pidät eniten. Näin saat heti mielihyvän tunteesta kiinni.
  9. Lue lehteä tai kirjaa, joka on mielenkiintoinen ja innostaa sinua juuri sinä aamuna.
  10. Tee aivojumppaa ja ratkaise ristikko tai sudoku. Näin saat aivosi virkistymään ja pystyt selättämään mahdollisen aivojumin.
  11. Mietiskele ja haaveile. Jotkut kutsuvat tätä meditoimiseksi. Näe haaveissasi asioita, joita haluat tehdä päivän tai seuraavien viikkojen aikana. Tai keskity vain hengitykseesi ja yritä saada mieli vapaaksi ajatuksista. Se puhdistaa parhaiten ja antaa pitkäaikaisen vaikutuksen säännöllisesti tehtynä.
  12. Petaa sänky. Se antaa tunteen siitä, että olet jättänyt aamun taaksesi ja olet valmis uuteen päivään.
  13. Hymyile, mieluiten peilin edessä, ja mieti mukavia asioita. Aamusi käynnistää koko päivän. Ei ole siis ihan sama, millä mielin vuorokauden alkua vietät.
  14. Koita tehdä samat jutut aamuisin, äläkä luista rytmistä kovin paljon viikonloppuna. Rutiinit pitävät kiinni elämässä.

    Lähde: Pop Sugar ja Business Insider

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla