Lentokone ei ole parhaita paikkoja nukkua. Voit helpottaa unensaantia korvatulpilla, silmäsuojalla ja puhallettavalla niskatyynyllä. Lentokoneista saa usein vilttejä, jotka suojaavat ilmastoinnin viimalta.

Tukea jaloille

Pitkillä lennoilla kannattaa käyttää lentosukkia. Ne vähentävät jalkojen turpoamista ja pienentävät laskimotukosriskiä. Yritä jaloittella tunnin parin välein. Sekin vähentää turvotusta.

Riittävästi juotavaa

Pakkaa laukkuun vesipullo tai -pulloja. Pitkän matkan aikana on juotava runsaasti vettä tai mehua. Jos matka käy kohti länttä, voivat kahvi ja tee auttaa myöhästyttämään sisäistä kelloa. Reippaampaa alkoholin käyttöä kannattaa vältellä.

Kunnon eväät

Jos et lennä ykkösluokassa, varaa mukaan evästä. Nyrkkisääntö on, että runsaasti hiilihydraattia sisältävä ruoka nukuttaa. Vähähiilihydraattinen ja paljon proteiinia sisältävä ruoka taas pitää virkeämpänä.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen

Viltti ylle

Lentokoneista saa usein vilttejä, jotka suojaavat ilmastoinnin viimalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lähteet: terveyskirjasto.fi, finavia.fi, Air & Space Magazine

Sisältö jatkuu mainoksen alla