Vanhuspsykiatrian erikoislääkäri, psykoterapeutti Pirjo Juhela neuvoo, mistä asioista saat helposti rennon olon ja hyvän mielen.

  1. Pidä kiinni ystävä- ja tuttavaporukoista ja järjestä itsellesi säännöllisesti tapahtumaa ja menoa.
    Monella on sellainen mielikuva, että korkeassa iässä elämänkuviot pienenevät ja siihen moni tyytyy.
    Voit tehdä halutessasi toisin.

  2. Vapaaehtoistyö voi olla merkityksellistä ja rikastuttaa elämää.
    Se vaatii joskus vähän uskallusta. Vapaaehtoistyöhän voi sitoutua omalla tavallaan.
    Sen ei tarvitse olla säännöllistä eikä kestää pitkiä aikoja kerrallaan.

  3. Ne ihmiset, jotka pitävät vanhemmitenkin huolta sosiaalisista suhteistaan ja pyrkivät siten välttämään oman itseen käpertymistä, pärjäävät yleensä hyvin. Yhteys muihin ihmisiin pitää yllä aktiivisuutta, ja sillä on myös terveyden kannalta myönteinen vaikutus.

Sisältö jatkuu mainoksen jälkeen
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kerro meille!

Miten sinä hankit hyvää oloa?

Kerro omat vinkkisi ja keskustele aiheesta alla olevassa kommentointikentässä.

SS

Minulla on hyvä ystävätär joka houkuttelee lenkille,vaikka aina ei olisi vire päällä niin tulee lähdettyä. Käyn myös naisporukassa keilaamassa talvella. Silloin päivitetään viikon tapahtumat. Tanssimassa käydään myös,on hyvää liikutaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla