Menikö sisäinen kello sekaisin matkan jälkeen ja aikaerorasitus vaivaa? Kokosimme varmat vinkit jet lagin taltuttamiseen.

  1. Rukkaa kelloa

    Sisäinen kellosi määrää unisuudestasi, ja sitä voi ajastaa uudelleen ennen matkaa.
    Jos lennät itään, aikaista nukkumaanmenoa ja heräämistä muutaman päivän ajan 15–30 minuuttia kerrallaan. Muista, että stressi ja univaikeudet liittyvät yhteen. Jos tunnistaa ja hyväksyy tunteensa, nukkuu paremmin.

    Näistä apua uniongelmiin – mittaa myös nukkumistarpeesi

  2. Popsi pähkinää

    Ennen lentoa ja matkalla nauttimasi ruoka voi auttaa pitämään sinut virkeänä lennon jälkeen. Popsi proteiinipitoista murkinaa, kuten kalkkunaa, kanaa, kalaa ja luonnonjugurttia, sekä hitaasti sulavia hiilihydraatteja, kuten kokojyväpastaa ja pähkinöitä. Verensokeri pysyy tasaisena ja vireystila samoin.

    Lue myös: 7 hyvää syytä syödä pähkinöitä ja manteleita

  3. Köytä pää tuoliin

    Ihmistä ei ole rakennettu nukkumaan istualtaan. Painava pää killuu löysän letkun varassa ja retkahtaa heti, kun kontrolli pettää. Tapio Suomen keksimä lepopanta pitää pään paikallaan, vaikka niska on rento. Myynnissä on pannan kehitysversio 42. Relax Ally Travel Restband 3-in-1, 39 €.