Kolesteroliarvojani seurataan tarkasti. Keväällä 2015 lupasin lisätä liikuntaa ja se varmasti alentaa arvoja. Päinvastoin, lukema vaan kohosi. Liian vähän liikuntaa lainakoiran kanssa, tai sitten liikunta ei ollut tarpeeksi hikistä. Sokeriarvoa alentaa liikunta, mutta sitä pitää olla päivittäin. Arvo laskee kun liikkuu, mutta liikkumaton päivä taas nostaa sitä. Näin lääkäri minua valisti.
No, nyt tammikuulla lupasin parantaa ruokailutottumuksiani. Kolmen kuukauden päästä mitataan taas arvot. Ostin alentajaa. Siis levitettä. En ole vuosikymmeniin laittanut leivän päälle muuta kuin leikkelettä, juustoa ja jotakin vihreää tai punaista. Eli kurkkua tai tomaattia. Ostin taas paljon hedelmiä ja yritän myös syödä ne pois. Monesti tulee se into kasviksiin ja hedelmiin, ja sitten heitän pilaantuneet tuotteet pois. Tein hedelmäsalaattia, mutta muut söivät sen pois. Banaani, omenat ja mandariinit toimivat hyvin työeväänä. Naposteluun on varattu pähkinöitä, manteleita ja rusinoita. Myös E-epa ja D-vitamiini päivittäin.
Opettelen taas kaurapuuroon. Puuro on maukasta kun siinä on tarpeeksi suolaa ja sokeria. Sekä voisilmä! Terveellinen elämä on haasteellista! Kuinka te pärjäätte?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Seuraa 

Olen Tuula Lahtinen, syntyperäinen Tampereen likka ja täällä kotikonnuilla olen koko elämäni viihtynyt. Kun minä tulin maailmaan, niin Kekkonen täytti 60-vuotta. Olen toiminut ammattijärjestäjänä ja yrittäjänä vuodesta 2008 alkaen. Annan vinkkejä kuinka tavarakaaos saadaan kuriin kotikonstein. Tervetuloa!

Hae blogista

Kategoriat