Kirjoitukset avainsanalla asiakaspalvelu

Syksyinen lämmin viikko takana ja monenlaisia juttuja, kivoja ja sitten ei. Vastusti parissa jutussa, mutta niinhän se voi joskus käydä. Hyvin asiat kuitenkin järjestyi vastuksista huolimatta.

Kävin Hyvinvointikeskuksessa lääkärin vastaanotolla. Elokuussa olin verikokeissa ja pyydettiin varaamaan aika lääkärin vastaanotolle. Chatin kautta yritin varata, vastaus oli, että aikanaan kirje tulee kotiin, jossa on aika. Lähes 2 kuukautta kesti saada aika, kun ei ollut mikään kiireellinen asia.

Mietin kuitenkin, miksi pitää mennä lääkärin vastaanotolle, kun verikokeiden tulokset näki jo verkosta samana päivänä kun ne on otettu. Asia selvisi, lääkäri halusi nähdä, kun ei ollut mitään merkintöjä minusta. Onneksi olen ollut terve, eikä merkintöjä löydy. Parin vuoden päästä pitää tilata kontrolliaika. Eipä minulla ollut mitään ihmeellisiä kysymyksiä, vaikka lääkäri niitä tiedusteli.

Lopuksi muistin kysyä lähetettä fysikaaliseen hoitoon, sen sain. Kotona tutkin lähetettä ja käyntikertoja oli runsaasti. Lääkärin kommentti oli, eihän niistä Kela juuri mitään korvaa. Muutaman euron kuitenkin tulee korvaus käyntikerralta!

 

Viime viikolla kävin ostamassa uuden hellan ja toimitus luvattiin tiistaiksi, samalla viedään entinen pois ja asennetaan uusi tilalle. Homma hoitui hyvin. Asennuksen jälkeen rupesin katsomaan uunin sisälle ja hakemaan uunipeltejä. Tuossa mallissa pitää olla 3 peltiä ja yksi pannu. Niitä ei löytynyt. Kävin liikkeessä kertomassa, että pellit puuttui. Myyjältä sain töykeän vastauksen, kyllä ne sieltä löytyy. Ei vaan löydy.

Lähdin pois ja uudelleen uunia kopeloimaan. Asiakaspalveluun puhelu, johon pitkän ajan kuluttua vastattiin, hetken odottelin kun asiaa selviteltiin. Vastaukseksi sain, että itse pitää soittaa hellan maahantuojalle, sieltä saan puuttuvat pellit. Tässä vaiheessa hermostuin ja sanoin, että teiltähän minä olen hellan ostanut. Selitys oli, kun itse soittaa tulee pellit nopeammin.

Asiakaspelvelu on monessa liikkeessä aivan surkeaa. Ensin keskustelet robotin kanssa, joka ei ymmärrä vaikka kuinka pelkistetysti asian kirjoitat. Minuuttien jonotus puhelimella ja kamalan musiikin pakkokuuntelua, se on monen asiakaspalvelun puhelinlinjoilla arkipäivää.

Ostamani hellan liikkeen asiakaspalvelija yhdisti minut suoraan maahantuojan asiakaspalveluun. Muutamat tiedot hellasta ja pellit luvattiin lähettää maksutta. Edelleen odottelen peltejä, jospa ensi viikolla sitten uunia pääsee lämmittämään!

Tulevan viikon perjantaina tulee vihdoin sähkömies laittamaan muutamia pistorasioita ja katkaisija juttuja. Yli kuukauden sähkömiestä on odotettu. Hän lupasi soittaa ja kertoa mitä homma tulee maksamaan. Jostain syystä oli asian unohtanut, muisti kuitenkin kun kävi hommat katsomassa. Pari kertaa olen asentajalle soitellut, tuloksetta. Liikkeeseen soitin myös ja projektihenkilö lupasi, että minulle soitetaan. Joo soitettiin viikon odottelun jälkeen. Onkohan sähköliikkeillä paljon isoja hommia, että pienet jutut ei kiinnosta?

Batman juhlaa vietettiin viikolla upean kakun kanssa. Kakku piti tilata viikkoa aikaisemmin paikallisesta leipomoliikkeestä. Batman on vaan niin huippu ja kakku oli hyvää. Pienempikin olisi piisannut, mutta tämä oli pienin mitä leipomosta sai.

Nyt on kakut tältä syksyltä syöty ja siirrytty ruokien tarkkailuun ja puntarihommiin. Kuukauden ajan yritän puntaroida kaikki ruuat mitä syön ja täyttää ruokapäiväkirjaa. Ensimmäinen viikko ”akatemiaa” menossa ja 9 viikkoa jäljellä. Mielenkiintoista vaihteeksi. Netistä löytyy monia ruoka-aine/kalorilaskureita, en tiedä mikä niistä on paras, minä käytän Sulamoa. Sulamosta löytyy lähes kaikki Suomessa myytävät ruokatarvikkeet ja se on helppo käyttää ja mielenkiintoista seurata päivän ruokakertymää.

Maanantaina on kuudes faskiatunti, toivottavasti seuraavat kuusi tuntia ovat myös faskiatunteja, eikä niitä vaihdeta pilatekseen. Maanantaina porukan enemmistön päätöksellä mennään. Minulla on hyvät perustelut tuntien jatkamiseen.

Petroolin värinen villa-silkki langasta valmistui itselle uusi pitsihuivi. Huivi tuntuu ihanalta ja ulkonäössäkään ei ole moittimista. Muutamat vanttuut olen syksyn aikana tehnyt. Vanttuut vaan ei ole oikein mun juttu.

Oksalla Ylimmällä – Lapaset kädessä, yhteisneulonta KAL 1. - 13.10.2020 on nyt meneillään ja siihen olen osallistunut. Ensi viikolla vanttuut ovat valmiina.

Karviaiset on pakastettu ja puolukoista tehty huuppaa lasipurkkeihin. Kiva talvella lisäkkeeksi niitä on ottaa. Omppuja ostin laatikollisen 8-vuotiaalta tulevalta maastohiihtäjämestarilta. Toimelias poika myi jo toisena syksynä mummulan puista keräämiä omenoita rahoittaakseen kilpasauvojen hankinnan. Rahaa tuli sauvoihin ja lopuilla hän aikoi ostaa uudet monot. Seuraavalle syksylle minulla on omppuvaraus!

Hyvää värikästä syksyä, pysytään terveenä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Viime viikolla oli miehelläni kontrollikäynti yliopistosairaalan poliklinikalla. Siellä kaikki sujui hyvin ja lääkäri on aivan huippu tyyppi! Muutama muutos tuli lääkkeisiin ja yksi nieltävä pilleri vaihdettiin lihakseen pistettävään liuokseen. Lisäksi lääkäri suositteli verensokerin mittausta parina kolmena päivänä. Mittaukset olisi tarkoitus tehdä itse kotona ja tarvittava mittari saada lainaksi tk:sta.

Seuraavana aamuna rupesin soittamaan Hyvinvointikeskukseen ja kyseleen saako heiltä verensokerimittaria lainaksi lääkärin suosituksen mukaisesti. Asiakaspalvelijalla kone jumitti ja sitä ääneen harmitteli, samalla kun hän koneen kanssa ähräsi, keroi ettei saa mittaria lainaksi. Ei saa, ei voi, täytyy olla diagnoosi! Sanoin, etten jouda hänen koneongelmaa nyt pohtimaan ja palaan asiaan seuraavalla viikolla.

Tänään menin käymään Hyvinvointikeskuksessa. Heti liukuovien jälkeen oli ystävällinen mieshenkilö opastamassa ihmisiä miten pitää toimia ja missä ilmottaudutaan ja kysyi lisäksi, oliko aika varattuna johonkin pisteeseen. Ilmottauduin aulassa infoon ja istuin odottelemaan muutaman numeron verran oli ihmisiä ennen minua. En huomannut katsoa opastavan henkilön kyltistä, millä nimikkeellä hän oli, asiat hoituivat ystävällisesti ja selvästi, eikä kenenkään tarvinnut arvailla olenko oikeassa paikassa. Kerroin kyllä hyvästä palvelusta paikan päällä.

 

 Aikanaan pamahti tauluun odotusnumeroni ja huoneen numero. Lasin takana istui mukavan tuntuinen nainen. Kerroin hänelle minkälaisella asialla olen ja esitin lääkärin antaman Kotiutusyhteenvedon, jossa asia kerrottiin myös ja allekirjoituksena oli lääkärin nimi ja titteli.

Hän ymmärsi heti asian ja rupesi konettaan näpyttelemään ja samalla kertoi, että yrittää saada hoitajalta tiedon miten mittarin helpoiten saisin mukaan. Hetken kuluttua hoitaja tuli mittarin kanssa ja kysyi tarvitsenko opastusta. Kerroin osaavani mittaukset tehdä. Ei tarvittu diagnoosia eikä mitään muutakaan, henkilöt ymmärsivät, että mittaukset ovat vain tarkkailua varten muutaman päivän ajan.

Mitäpä tästä jäi mieleen? Koskaan ei kannata kieltävään vastaukseen lannistua eikä luovuttaa asiaa siihen. Toki helppoa on puhelimessa sanoa EI. Vuosien aikana on moneen uuteen asiaan ja käytäntöön joutunut paneutumaan ja ottamaan selvää miten pitää toimia ja menetellä. Ei olisi ollut pahitteksi jos hieman joustoa ja inhimillisyyttä sairaalaelämäänkin mahtuisi.

Infon nainen kysyi lopuksi, käytänkö nettiä. Vastasin, kyllä käytän ja asiat netin kautta kyllä saadaan hoidettua. Hän yritti varata aikaa pistoksen antamiseen tk:ssa, mutta ei saanut varausta tehtyä. Lupasin itse varata ajat. Kotiin tullessa sitten tablettia räpelöimään ja aikoja varaamaan. Ajat sain varattua, mutta ihmetyttää, että sain vain kaksi aikaa varattua, enempää varauksia ei voinut järjestelmän mukaan tehdä. Pistoksia on 20 kpl ja kolmen viikon välein pitää piikitettävänä käydä, joten aikojen varailua on muutaman kerran vielä.

Positiivinen mukava tunne jäi tämän päivän Hyvinvointikeskuksessa käynnistä. Asiakaspalvelijat osasivat asiansa ja hyvällä otteella hommat hoituivat.

 





 

Seuraa 

Asustelen mieheni kanssa kahdestaan Oulussa. Taakse on jäänyt pitkä työura valtion logistiikkayhtiön palveluksessa. Elämä on kuljettanut mutkien ja kiemuroiden myötä tähän päivään. Olen ollut ammattiosaston puheenjohtaja ja valtakunnan tasolla liiton hallituksen jäsen sekä varapuheenjohtaja. Matkustelu ja erityisesti Intia on vienyt meidän perheen sydämet mennessään.

Blogiarkisto

2019

Kategoriat