
Silmiini osui tällainen karnevaali mainos. Se on loistava esimerkki onnistuneesta symboliikan käytöstä.
Karnevaali, kuten kaikki tiedämme on juhla-aikaa, jonka jälkeen alkaa pääsiäispaasto. Pääsiäispaaston aikana ei ole enää lupa syödä lihaa. Silloin syödään kalaa. Tässä hyvin vähäeleisessä mainoksessa kerrotaan kaikki oleellinen kuvasymboliikan avulla. Karnevaaleihin kuuluu naamioituminen ja riehakkuuskin. Pitkät hansikkaat ja punainen suu kertoo rajojen rikkomisesta. Kädet ovat sievästi ja ne muodostavat karnevaaleille tyypillisen naamion. Peukalon ja etusormen väliin muodostuu kalakuvio, joka muistuttaa paaston alkamisesta. Toisaalta kala on saman näköinen, kuin vanha kristittyjen ichtus symboli eli kala, jota kristityt pitivät tunnusmerkkinään ennen ristiä. Samalla siis tullaan muistuttaneeksi siitä, että kyse on kristillisestä juhlasta.
Hyvää pääsiäisen odotusta kaikille!
Miten mielenkiintoista symboliikka onkaan!
Kiitos taas täydellisestä ”kuvan avauksesta”.
Symbolit vievat mukanaan! Kiitos!